MYCIE I KONSERWACJA KOMORY SILNIKA:

 

Mycie silnika nie jest tak popularne jak mycie nadwozia i nie wykonuje się tego w autach zbyt często. Jednak czasami przychodzi taka konieczność lub wypada to zrobić ze względów estetycznych i praktycznych. Ważne jest wówczas, aby proces mycia był bezpieczny dla całego silnika w szczególności dla elektroniki także wszechobecnej pod maską. Jeśli decydujemy się na ten zabieg, najlepiej powierzyć to fachowcom używającym bezpiecznej metody czyszczenia. Oferujemy najlepszą metodę mycia silnika z wykorzystaniem suchej pary. Profesjonalny sprzęt oraz wytwornica pary o dużej mocy, w połączeniu z najwyższej jakości środkami usuwającymi brud pozwalają uzyskać wysoką skuteczność mycia oraz duże bezpieczeństwo czyszczonych elementów.
Zabezpieczenie i konserwacja
Mycie silnika kończy się konserwacją elementów wymagających zabezpieczenia. Celem konserwacji jest przedłużenie żywotności zabezpieczanych elementów, ochrona przed szybkim „łapaniem” brudu, a także poprawa wyglądu konserwowanych elementów i w rezultacie poprawa wyglądu i warunków pracy całego silnika.

 



 

Dlaczego warto umyć silnik samochodu?
  • Komora silnika jest częścią samochodu i podobnie jak podwozie nie powinna zostać pominięta w pełnym procesie czyszczenia i zabezpieczenia samochodu (auto – detailingu).
  • Łatwiejsze wykonywanie podstawowych czynności obsługowych bez obawy o ubrudzenie rąk i ubrania podczas np sprawdzania poziom oleju lub uzupełniania płynu do spryskiwaczy
  • Na czystym silniku od razu widać również wszelkie wycieki płynów lub oleju.

Silnik warto umyć przed wizytą w warsztacie tak, aby podczas rozbiórki brud na zewnętrznych elementach nie dostał się do środka układu.


Czyszczenie komory silnika to usługa polegająca na wyczyszczeniu wszystkich elementów komory silnika, do których dostęp mamy przez otwartą maskę auta. W szczególności wszystkich elementów, których dotykać może kierowca lub mechanicy serwisowi np. bagnet poziomu oleju, korek wlewu oleju, korki wlewu płynów eksploatacyjnych itp. Następnie czyszczone są wszystkie dostępne części karoserii komory silnika oraz wszystkie elementy z tworzyw sztucznych (pokrywa silnika, osłona akumulatora itp.). Na koniec elementy plastikowe i gumowe zostają odpowiednio zabezpieczone. Zapobiega to ich niszczeniu na skutek wysokiej temperatury i zapobiega przywieraniu brudu.